معرفی جایگاه نظام کیفی در مرکز
نگرش منطبق بر استانداردهای جهانی (ایزو) سازمانها را در راستای بازنگری و بهبود مستمر بر اساس الگوها الزامات اصولی طبق رهیافت نظام نامه و خط مشی طرح نظام کیفیت، اهداف و برنامهها، ترغیب و قید نموده و سازمان را به سمت ساختار یافتگی فرایندها و پویایی تحت سازوکار بهبود مستمر متحول و بهینه میسازد.
فصلهای توسعه و برنامهریزی تعالیِ سازمانی مرکز آموزشهای تخصصی را ضمن بیان دستاوردهای حاصله در هر مرحله، میتوان طی گامهای ذیل خلاصه نمود:
پیامد دوره عملیات : نیازمندی به طراحی و اجرای بِهروش های مدیریت آموزشِ اثر بخش ، بر اساس رهیافت های استاندارد ، ترسیم منشور کیفی کلیه خدمات(آموزشی و ایمنی ، رفاهی)
دستاورد دوره عملیات: حرکت به سوی تعالی و انطباق با معماری اصولی برنامه ریزی استاندارد در اجرای فرایند های در چرخه در امتداد یکدیگر بخش های وظیفه مند عوامل راهبری آموزش ، و قابل اندازه گیری نمودن اقدامات و بهبود مستمر طی استقرار نظام مدیریت یکپارچه(IMS)، تجهیز زیر ساخت ایمنی(توانمند سازی نیروی انسانی و تجهیزات و روال ها)،بهبود مستمر تحت اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه(صدها فقره) ، اعتبار بخشی به خدمات و گواهینامه های صادر درقالب ذکر عنوان و علائم ایزو های تخصصی،بهبود رضایت چشمگیر خدمات گیرندگان ، و ارزیابی تامین کنندگان آموزش
رئوس بهبود در برنامه راهبردی:
معرفی استاندارد نظام یکپارچه مدیریت آموزش مبتنی بر یادگیری:
در راستای تبییّن جایگاه و کیفیات کارکردی بدیع ترین الگوی در قالب استاندارد مدیریت کیفیت آموزش، که تاکنون در زمینه این زمینه تدوین گردیده میتوان به استانداردISO:29990 اشاره نمود، استاندارد مزبور در سال ۲۰۱۰ توسط (British Standards Institution-BSI) (موسسه استاندارد بریتانیا) تدوین گردیده و ویژگی های محوری این استاندارد را که از سایر استاندارد های حوزه آموزش (نظیر IWA2-10015)متمایز نموده به شرح ذیل قابل طرح میباشد:
تمرکز اصلی ISO29993، مبتنی بر پایش و هدایت کیفیِ فرایند یادگیری (learning) به جای آموزش (Training)، و همچنین نکته مهم اینکه هم حوزه سازمان آموزش دهنده و هم آموزش گیرنده را مورد ارزیابی و بهینگی وا میدارد و جهشی چشم گیر در سنجش و برنامه ریزی بهبود کیفیت در فرایند "ارائه و اخذ" خدمات آموزش را سبب خواهد گردید.