صفحه اصلی
برگزاري اولين سمينار بين المللي زبان شناسي شناختي با مشاركت دانشگاه شهيد بهشتي
  • 1123 بازدید

"اولین سمینار بین المللی زبان‌ شناسی شناختی" با هدف توسعه و گسترش هرچه بیشتر مطالعات زبانی در علوم شناختی با حضور اساتید متخصص این رشته و حمایت ستاد توسعه علوم و فن آوری‌های شناختی چهارشنبه هفتم مهرماه برگزار می‌شود.

دکتر ارسلان گلفام مدیر گروه زبانشناسی دانشگاه و دبیر علمی این سمینار بین المللی با اعلام خبر فوق گفت: در این رویداد یک روزه بین المللی که با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس، موسسه آموزش عالی علوم شناختی و دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود، ۵ تن از اساتید کشورمان و 3 تن از اساتید کشورهای آلمان و اسپانیا در رابطه با مباحث مهم مطالعات زبانی سخنرانی می‌کنند.

وی افزود: زبان ‌شناسی شناختی یکی از مکاتب نوین زبان‌ شناسی است که ریشه در مباحث زبانی مطرح در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ دارد و با وجود اینکه مدت زیادی از عمر زبان ‌شناسی شناختی سپری نمی‌شود، اما این مکتب به یکی از مهمترین مکاتب زبان‌شناسی تبدیل شده و توانسته است با علوم دیگر مانند روانشناسی، عصب‌شناسی، هوش مصنوعی و فلسفه تعامل برقرار کند.

دبیر علمی سمینار بین المللی زبان شناسی شناختی با بیان اینکه زبان‌شناسی‌ شناختی به مطالعه رابطه ذهن و زبان می‌پردازد، یادآور شد: در زبان‌ شناسی‌شناختی از طریق مطالعه زبان، سازو کارهای شناختی و ذهنی کشف و دریافت می شود.

سمینار مذکور در دو بخش برگزار می‌شود که بخش نخست آن از ساعت ۹ تا ۱۴ روز چهارشنبه هفتم مهرماه به سخنرانی اساتید داخلی اختصاص دارد و بخش دوم این رویداد نیز با سخنرانی اساتید خارجی از ساعت ۱۵ تا ۱۹ ادامه می یابد.

علاقمندان برای شرکت در این سمینار ایمیل خود را به آدرس coglingseminar@gmail.com  ارسال نمایند و لینک حضور در سمینار فقط برای افرادی که ثبت نام کرده‌اند، ارسال می‌شود.

در اين سمينار دكتر سپیده عبدالكريمي عضو هيأت علمي دانشكده ادبيات و علوم انساني دانشگاه شهید بهشتی به عنوان يكي از سخنرانان اصلي بخش فارسي حضور دارند.

 

لينك ورود به سمينار 

https://bbb.modares.ac.ir/b/its-dvv-hlo-apm

 

افزودن نظرات