صفحه اصلی
پیام تبریک رئیس دانشکده مهندسی برق الکترونیک و مخابرات به مناسبت روز مهندس
  • 549 بازدید

پنجم اسفند ماه مصادف است با زادروز یکی از سرشناس‌ترین شخصیت‌های علمی تاریخ ایران و اسلام، دانشمند، شاعر، فیلسوف، فقیه، ریاضیدان، منجم و مهندس برجسته تاریخ ایران زمین، خواجه نصیرالدین طوسی که به نام «روز ملی مهندس» نامگذاری شده است.

به گزارش روابط عمومی دانشکده برق، دکتر ابراهیم افجه ای رئیس دانشکده مهندسی برق الکترونیک و مخابرات دانشگاه شهید بهشتی طی پیامی فرا رسیدن پنجم اسفند ماه، سالروز بزرگداشت دانشمند بزرگ ایرانی خواجه نصیرالدین طوسی و روز تجلیل از مقام مهندس را تبریک گفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر، مهندسی حوزه های مختلف زندگی بشر را در برگرفته است افزود: امروزه مهندسی از مرزهای حل مسئله فنی فراتر رفته و تحت تاثیر مسائل گوناگونی چون اقتصاد، محیط زیست، تجهیزات و ابزار پزشکی، تغذیه و سلامت غذایی آحاد جامعه؛ حوزه های جدید فراوان دیگری را در پیش روی مهندسان گشوده است.

وی تصریح کرد: بر اساس این تحولات، همه چیز جامعه از جمله مسایل اجتماعی، اقتصادی، زیست محیطی، سلامت و غیره برای مهندسین مهم و از دغدغه های آنان است.

دکتر افجه ای در ادامه این پیام گفت: روز مهندس فرصت مغتمی است تا از خدمات و دستاوردهای مهندسین و پیشگامان پیشرفت و سازندگی کشور که در ایجاد رفاه و پیشرفت‌های صنایع و آبادانی کشور نقش بسزایی دارند تجلیل به عمل آید.

وی این روز را به مهندسان کشور، اساتید و دانشجویان دانشکده های فنی و مهندسی و بویژه مهندسان پرتلاش خانواده بزرگ دانشگاه شهید بهشتی، تبریک و تهنیت گفت و برای همه این عزیزان در انجام رسالت خویش در خدمت به جامعه، آرزوی توفیق روزافزون کرد.

افزودن نظرات